ES | EU

Bilaketa aurreratua

Bilaketaren irizpideak: Aldatu irizpideak



Dokumentu mota:
Data: /
Ordenatu:

oharra: Bilaketan edozertarako karaktereak erabil daitezke:
— Puntuak (“.”) edozein karaktere ordezkatzen du. Adibidez:
“Larra..o” → “Larratxo” / “Larracho”
— Kortxete arteko karaktereak alternatiboak dira. Adibidez:
“Arza[kcq]” → “Arzak” / “Arzac” / “Arzaq”

 
 

Hiriak eta zerua. 3


irudia: Josefina Hurtado.

Italo Calvino, Ezin ikusizko hiriak


Teclara ailegatzen denak ez du hirian ezer ikusten ia, haren aurrean baitaude taulesiak, zakutrapu oihalak, aldamioak, metalezko hezurdurak, kableetatik edo etxaburuetatik zintzilik dauden egurrezko zubiak, sokazko eskailerak, burdinazko zutabeak... Galdetuz gero: —Zergatik luzatzen da hainbeste Teclaren egitea? —pertzak altxatzeari, berun pendulak luzatzeari, edo pintzel luzeak gora eta behera mugitzeari utzi gabe, bertako biztanleek erantzuten dute: —Desegitea has ez dadin. Eta, aldamioak kenduta hiria pitzatzen eta apurretan xehetzen hasiko ote den beldurrez al dauden galdera entzunda, ahopean diote, presaka: —Ez hiria bakarrik.

Erantzunarekin konforme ez, eta baten batek begia hesiaren zirrikitu batean pausatzen badu, garabiak goraka daramatzaten beste garabiak ikusten ditu, armazoiak armazoien barruan, zutabeei eusten dieten zutabeak.

—Zertarako etengabeko egite hau? —galdetzen du—. Hiri bat egiteak zer helburu dauka, hiria bera ez bada? Non dago jarraitzen duzuen planoa, non proiektua?

—Eguna bukatzen denean erakutsiko dizugu; orain ezin diogu lanari utzi —erantzuten dute.

Ilundutakoan eteten da lana. Gauak itzaltzen du obra eremua. Izartsu dago gaua.

—Hauxe da proiektua —esaten dute.

Le città e il cielo. 3.

Chi arriva a Tecla, poco vede della città, dietro gli steccati di tavole, i ripari di tela di sacco, le impalcature, le armature metalliche, i ponti di legno sospesi a funi o sostenuti da cavalletti, le scale a pioli, i tralicci. Alla domanda: — Perché la costruzione di Tecla continua cosí a lungo? — gli abitanti senza smettere d’issare secchi, di calare fili a piombo, di muovere in su e giù lunghi pennelli. — Perché non cominci la distruzione, — rispondono. E richiesti se temono che appena tolte le impalcature la città cominci a sgretolarsi e a andare in pezzi, soggiungono in fretta, sottovoce: — Non soltanto la città.

Se, insoddisfatto delle risposte, qualcuno applica l’occhio alla fessura d’una staccionata, vede gru che tirano su altre gru, incastellature che rivestono altre incastellature, travi che puntellano altre travi.

— Che senso ha il vostro costruire? — domanda. — Qual è il fine d’una città in costruzione se non una città? Dov’è il piano che seguite, il progetto?

— Te lo mostreremo appena terminata la giornata; ora non possiamo interrompere, — rispondono.

Il lavoro cessa al tramonto. Scende la notte sul cantiere. È una notte stellata.

— Ecco il progetto, — dicono.

Dokumentuen aitortza egiteko, ikus bakoitzaren fitxan.

Bestela adierazi ezean, gune honetako edukia Creative Commons Aitortu 4.0 Nazioarteko lizentzia baten menpe dago.